Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Gmina Wróblew Biuletyn Informacji Publicznej
Menu góra
Strona startowa Ogłoszenia
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Ogłoszenie o naborze wniosków proponowanych do zgłoszenia do dofinansowania z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków - Ogłoszenia, menu 26, artykuł 80 - BIP - Urząd Gminy Wróblew”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Ogłoszenia

Ogłoszenie o naborze wniosków proponowanych do zgłoszenia do dofinansowania z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków

Ogłoszenie
o naborze wniosków proponowanych do zgłoszenia do dofinansowania z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków

W związku z ogłoszeniem o naborze wniosków o dofinansowanie w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków (dalej RPOZ), Wójt Gminy Wróblew ogłasza nabór wniosków proponowanych do zgłoszenia przez Gminę zadań do dofinansowania z RPOZ w formie dotacji, o której mowa w art. 81 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.

Celem niniejszego naboru jest wyłonienie zadań, które Gmina Wróblew, po pozytywnej weryfikacji, zgłosi do dofinansowania w ramach RPOZ.

Ilekroć jest mowa w niniejszym ogłoszeniu i regulaminie o:
1) Gminie – należy przez to rozumieć Gminę Wróblew
2) Radzie – należy przez to rozumieć Radę Gminy Wróblew
3) Wójcie – należy przez to rozumieć Wójta Gminy Wróblew

I. Zakres i warunki naboru wniosków

1. Wniosek wskazujący propozycję zadania do zgłoszenia do dofinansowania z RPOZ (dalej wniosek) musi dotyczyć zadania polegającego na wykonaniu prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami lub znajdującym się w ewidencji zabytków wskazanej w art. 22 tejże ustawy oraz obejmować nakłady konieczne określone w art. 77 ww. Ustawy.

2. Zabytek, o którym mowa w pkt 1 musi być położony na terenie Gminy Wróblew.

3. Wniosek może złożyć podmiot będący właścicielem zabytku, o którym mowa w pkt 1, a także podmiot, który do tego zabytku posiada tytuł prawny wynikający z użytkowania wieczystego, ograniczonego prawa rzeczowego albo stosunku zobowiązaniowego.

4. W niniejszym naborze wnioskodawca może złożyć jeden wniosek z propozycją zgłoszenia przez Gminę Wróblew zadania do dofinansowania w ramach RPOZ w jednej z trzech kategorii wartości dofinansowania:

a) do 150 000,00 złotych

b) do 500 000,00 złotych

c) do 3 500 000,00 złotych.

5. Dofinansowanie z RPOZ może być przyznane w wysokości nie wyższej niż kwoty wskazane w pkt 4, które stanowić będą nie więcej niż 98% dotacji udzielonej przez Radę Gminy Wróblew. Wnioskodawca jest zobowiązany oświadczyć we wniosku, że zapewni wkład własny na realizację zgłaszanego zadania, pochodzącego ze środków innych niż środki z RPOZ, w wysokości nie niższej niż różnica między ostateczną wartością zadania a poziomem dotacji udzielonej przez Radę Gminy Wróblew.

6. Złożenie wniosku nie jest równoznaczne z otrzymaniem dotacji.

7. Wnioskodawca zobowiązuje się nie rozpoczynać realizacji zgłoszonego zadania (w rozumieniu rozpoczęcia procedury zakupowej na realizację zadania oraz wykonywania prac przy zabytku).

8. Wnioskodawca, którego zadanie zostanie wybrane do zgłoszenia przez Gminę Wróblew do dofinansowania z RPOZ w formie dotacji i na którego realizację udzielona zostanie Wstępna promesa zobowiązany będzie do:

1) złożenia wniosku o udzielenie dotacji przez Radę Gminy Wróblew zgodnie z zasadami udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków lub znajdującym się w gminnej ewidencji zabytków, określonymi w podjętej przez ten organ uchwale;

2) ogłoszenia postępowania zakupowego mającego na celu wyłonienie wykonawcy dla wnioskowanego zadania w terminie nie dłuższym niż 12 miesięcy od dnia udostępnienia przez Bank Gospodarstwa Krajowego Gminie Wstępnej promesy.

9. Warunkiem udzielenia dotacji przez Radę na realizację zadania zgłoszonego przez Gminę do dofinansowania z RPOZ w formie dotacji będzie spełnienie łącznie następujących warunków:

1) udostępnienie przez Bank Gospodarstwa Krajowego Gminie Wstępnej promesy,

2) złożenie wniosku o udzielenie dotacji zgodnie z zasadami udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków lub znajdującym się w gminnej ewidencji zabytków, określonymi w uchwale podjętej przez Radę,

3) spełnienie przez złożony wniosek o udzielenie dotacji warunków wskazanych w uchwale Rady.

10. Z beneficjentem, któremu udzielona zostanie przez Radę dotacja zostanie zawarta umowa dotacji. Umowa ta zawarta zostanie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym ustawą z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. Umowa zawierać będzie szczegółowe i ostateczne warunki i terminy realizacji, finansowania i rozliczenia dotacji. Z uwagi na obowiązujące przepisy prawa zakłada się, że:

1) podpisanie umowy dotacji nastąpi po dniu 1 stycznia 2024 r.

2) dotowane zadanie będzie realizowane od dnia podpisania umowy dotacji do dnia 30 listopada 2024 r.

3) rozliczenie i wypłata dotacji nastąpi do dnia 31 grudnia 2024 r.

11. Warunkiem podpisania umowy z beneficjentem będzie udzielenie przez Bank Gospodarstwa Krajowego Gminie Promesy oraz rozstrzygnięcie przez beneficjenta postępowania zakupowego, o którym mowa w pkt 8.

12. Wójt Gminy zastrzega sobie, że spośród złożonych wniosków może zostać wybrany tylko jeden wniosek, na podstawie którego zostanie przygotowany i złożony wniosek o dofinansowanie w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.

II. Sposób i termin składania wniosków

1. Wniosek należy złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik do niniejszego ogłoszenia.

2. Wniosek należy wypełnić czytelnym pismem lub na komputerze.

3. Wniosek należy złożyć w Sekretariacie Urzędu Gminy Wróblew (II p. pok. Nr 15) w terminie do dnia 7.03.2023 r. do godz. 15:00.

4. O zachowaniu terminu, wskazanego w pkt 3 decyduje data złożenia wniosku bezpośrednio Sekretariacie Urzędu Gminy Wróblew. Wnioski złożone po wyznaczonym terminie zostaną zwrócone wnioskodawcom bez rozpatrzenia.

5. Wniosek powinien być podpisany przez wnioskodawcę lub przez osobę/osoby uprawnione do jego reprezentowania, zaciągania w jego imieniu zobowiązań finansowych oraz zawierania umów, zgodnie z wpisem do właściwego rejestru lub innym dokumentem potwierdzającym status prawny wnioskodawcy i umocowanie osób go reprezentujących. Za prawidłowe zostaną uznane podpisy z pieczęcią imienną oraz wskazaniem pełnionej funkcji. W przypadku braku pieczątki – czytelny podpis lub wydruk imienia i nazwiska, opatrzone podpisem ze wskazaniem pełnionej funkcji, umożliwiający weryfikację osób podpisujących dokumenty. Złożenie jedynie parafy nie jest wystarczające do uznania, iż wniosek został prawidłowo podpisany.

III. Ocena i wybór wniosków

1. Złożone wnioski zostaną ocenione pod względem formalnym i merytorycznym przez Komisję powołaną przez Wójta.

2. Ocena formalna dokonana zostanie według następujących kryteriów:

• czy wniosek został złożony na druku stanowiącym załącznik do niniejszego ogłoszenia;

• czy wniosek został złożony w wyznaczonym terminie;

• czy wniosek dotyczy zabytku wpisanego do rejestru zabytków lub znajdującego się w gminnej ewidencji zabytków;

• czy wniosek dotyczy zabytku położonego na terenie Gminy Wróblew;

• czy wnioskodawca złożył kosztorys przewidywanych do wykonania prac lub robót budowlanych przy zabytku, uzgodniony merytorycznie z właściwym organem ochrony zabytków,

• czy zakres prac wskazany w opisie zadania mieści się w zakresie nakładów wskazanych w art. 77 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;

• czy wnioskowane o dofinansowanie prace i/lub roboty nie zostały wykonane przed złożeniem wniosku;

• czy wnioskodawca jest właścicielem zabytku lub czy posiada tytuł prawny do zabytku.

• Czy wnioskodawca załączył do wniosku dokumentację fotograficzną stanu zachowania zabytku,

• Czy w przypadku podmiotu prowadzącego działalność gospodarczą w rozumieniu unijnego prawa konkurencji, wnioskodawca złożył wymagane zaświadczenia i informacje dot. pomocy de minimis.

3. Ocena merytoryczna dokonana zostanie według następujących kryteriów:

Lp.

Kryterium (Punkty w ramach poniższych kryteriów podlegają sumowaniu)

Punktacja

  1

Ranga zabytku 

 

 

zabytek uznany za pomnik historii

1 pkt

 

zabytek posiadający indywidualny wpis do rejestru zabytków

1 pkt

  2

Rola zadania w kształtowaniu przestrzeni

 

 

zakres prac wskazany we wniosku wpłynie na poprawę estetyki przestrzeni publicznej

1 pkt

 

zakres prac wskazany we wniosku nie wpłynie na poprawę estetyki przestrzeni publicznej

0 pkt

  3

Stopień zaawansowania przygotowania zadania do realizacji

 

 

wnioskodawca posiada:

- ważną decyzję właściwego organu ochrony zabytków pozwalającą na prowadzenie prac lub robót wskazanych we wniosku (o ile jest wymagana przepisami prawa )

4 pkt

 

 - dokument potwierdzający uzgodnienie z organem ochrony zabytków planowanych do wykonania prac lub robót wskazanych we wniosku

4 pkt

 

wnioskodawca nie posiada ważnej decyzji właściwego organu ochrony zabytków pozwalającej na prowadzenie prac lub robót wskazanych we
wniosku (o ile jest wymagana przepisami prawa) lub dokumentu
potwierdzającego uzgodnienie z organem ochrony zabytków planowanych
do wykonania prac lub robót wskazanych we wniosku

0 pkt

  4

Wykorzystanie i dostępność zabytku

 

 

wniosek dotyczy zabytku nieruchomego, w którym nie znajdują się lokale usługowe wykorzystywane komercyjnie

1 pkt

 

wniosek dotyczy zabytku nieruchomego, w którym znajdują się lokale usługowe wykorzystywane komercyjnie

0 pkt

 

wniosek dotyczy zabytku nieruchomego,  który jest ogólnodostępny i można go oglądać bezpłatnie

1 pkt

 

wniosek dotyczy zabytku nieruchomego, który nie jest ogólnodostępny i można oglądać po uiszczeniu opłaty

0 pkt

  5

Konieczność wykonania prac

 

 

wnioskodawca załączył do wniosku ekspertyzę (wyciąg z ekspertyzy) określającą stan zachowania zabytku i potwierdzającą pilną konieczność wykonania prac wskazanych we wniosku

2 pkt

 

wnioskodawca nie załączył do wniosku ekspertyzy (wyciąg z ekspertyzy) określającą stan zachowania zabytku i potwierdzającą konieczność wykonania prac wskazanych we wniosku

0 pkt

4. Ocenie merytorycznej podlegają wnioski, które spełnią wszystkie kryteria formalne. Niespełnienie któregokolwiek z kryteriów formalnych wyklucza wniosek z oceny merytorycznej.

5. Komisja powołana przez Wójta dokona oceny wniosków w oparciu o ww. kryteria punktowe. Opracowana zostanie lista wniosków uszeregowanych od największej do najmniejszej liczby punktów, która zostanie zarekomendowana Wójta. W przypadku, gdy kilka wniosków uzyska taką samą liczbę punktów o miejscu na liście decydować będzie liczba punktów uzyskanych w kryterium numer 7 tj. doświadczenie w realizacji zadań.

6. Wyboru zadań do zgłoszenia przez Gminę do dofinansowania w ramach RPOZ w formie dotacji dokona Wójta w oparciu o rekomendację Komisji.

7. Szczegółowe informacje na temat dofinansowania i warunków realizacji zadania w ramach RPOZ znajdują się na stronie internetowej Banku Gospodarstwa Krajowego: https://www.bgk.pl/programy-i-fundusze/programy/rzadowy-program-odbudowy-zabytkow/.

8. Ogłoszenie wyników naboru wniosków proponowanych do zgłoszenia przez Gminę do dofinansowania w ramach RPOZ w formie dotacji zostanie podane do wiadomości publicznej w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Wróblew w terminie do dnia 17 marca 2023 roku.

9. Informacja o wyborze wniosku do zgłoszenia przez Gminę do dofinansowania w ramach RPOZ w formie dotacji zostanie przekazana wnioskodawcy na adres wskazany we wniosku.

10. Od rozstrzygnięcia naboru wniosków nie przysługuje odwołanie.

11. Wójt zastrzega sobie prawo odstąpienia od rozstrzygnięcia naboru bez podania przyczyn.

IV. Regulamin pracy komisji

1. Pracami Komisji oceniającej złożone wnioski kieruje Przewodniczący Komisji, a podczas jego nieobecności osoba przez niego wyznaczona.

2. Do zadań Przewodniczącego Komisji należy w szczególności:

a) organizacja pracy Komisji;

b) podział prac pomiędzy członków Komisji, podejmowanych w trybie roboczym.

3. Ustalenia Komisji podejmowane są na posiedzeniach lub/i w trybie obiegowym, w tym przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.

4. Z prac komisji sporządza się protokół końcowy, który zawiera:
a) opis przebiegu prac Komisji,

b) treść dokonanych ustaleń,

c) wyniki oceny wniosków,

d) lista ocenionych wniosków uszeregowana w kolejności od największej do najmniejszej liczby punktów.

5. Protokół, o którym mowa w pkt 4 przekazywany jest Wójtowi.

Wójt Gminy

(-) Tomasz Woźniak

Załączniki:

Załącznik Nr 1 - Wzór wniosku

Załącznik Nr 2 - Oświadczenie pomoc publiczna

Załącznik Nr 3 - Oświadczenie środki publiczne

Załącznik Nr 4 - Oświadczenie wkład własny

 

 

 

Metryka

sporządzono
2023-02-28 przez Czarnek-Kaczmarek Agnieszka
udostępniono
2023-02-28 11:44 przez Karczmarek Magdalena
zmodyfikowano
2023-02-28 12:44 przez Karczmarek Magdalena
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
113
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.