Podatek od nieruchomości od osób prawnych |
Podatek od nieruchomości od osób prawnych I. Podstawa prawna
II. W którym biurze można załatwić sprawę? Referat Budżetu Finansów pokój nr 4 (parter) Osoby odpowiedzialne: Nina Resterniak, Joanna Stępkowska tel. (43) 828-66-06 III. Jakie dokumenty należy dostarczyć? W ciągu 14 dni od zaistnienia faktu należy zgłosić obowiązek podatkowy. Do zgłoszenia należy załączyć:
Uwagi: Deklarację składa się do 31 stycznia danego roku podatkowego. Jeżeli zaś obowiązek podatkowy powstał po tym dniu - w terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie tego obowiązku. Ponadto mają obowiązek odpowiednio skorygować deklaracje w razie zaistnienia zdarzenia mającego wpływ na wysokość podatku, w terminie 14 dni od dnia zaistnienia tego zdarzenia. Termin płatności podatku od nieruchomości określa art. 6, ust. 1, pkt 7 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2014 r. poz. 849 z późn. zm.). Podatek płatny jest w 12 ratach miesięcznych - I rata w terminie do 31 stycznia, każda następna - do 15 każdego miesiąca. Raty podatku od nieruchomości wpłaca się bez wezwania. W ciągu 7 dni po upływie terminu płatności raty podatku wystawia się upomnienie. Należność winna być uregulowana w terminie 7 dni od dnia doręczenia. W przypadku dalszego uchylania się od zapłaty podjęte zostaną czynności windykacyjne. Wpłaty można dokonywać na konto Urzędu Gminy Wróblew Nr rachunku: 78 9267 0006 0040 1461 2000 0010
DRUK DEKLARACJI NA PODATEK OD NIERUCHOMOŚCI: Uwaga!!! Od 1 lipca 2019r. obowiązuje jednolity wzór deklaracji na podatek od nieruchomości. Więcej
Druk deklaracji obowiązujący przez 1 lipca 2019r.: |
Data modyfikacji: 2023-01-04 10:47:06
Autor: Nina Resterniak
Opublikowane przez: Magdalena Karczmarek
« powrót |