Podatek od nieruchomości od osób fizycznych
I. Podstawa prawna
II. W którym biurze można załatwić sprawę?
Referat Budżetu Finansów
pokój nr 4 (parter)
Osoby odpowiedzialne:
Nina Resterniak, Joanna Stępkowska
tel. (43) 828-66-06
III. Jakie dokumenty należy dostarczyć?
W ciągu 14 dni od zaistnienia faktu należy zgłosić obowiązek podatkowy. Do zgłoszenia należy załączyć:
- Akt notarialny lub umowę dzierżawy nieruchomości.
- Informację w sprawie podatku od nieruchomości - druk do pobrania niżej
Termin:
Do 30 dni po otrzymaniu dokumentów wystawiana jest decyzja w sprawie naliczenia podatku uwzględniająca przysługujace ulgi.
Tryb:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Sieradzu za posrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w pokoju nr 4 Urzędu Gminy Wróblew w godzinach pracy urzędu (od 730 do 1530).
Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Terminy płatności podatku od nieruchomości - wymienione w decyzji podatkowej: I rata - do 15 marca każdego roku, II rata - do 15 maja każdego roku, III rata - do 15 września każdego roku, IV rata - do 15 listopada każdego roku.
W ciągu 7 dni po upływie terminu płatności raty podatku wystawia się upomnienie. Należność winna być uregulowana w terminie 7 dni. W przypadku dalszego uchylania się od zapłaty wystawia się tytuł wykonawczy przesyłany jest do Naczelnika Urzędu Skarbowego w Sieradzu w celu podjęcia czynności egzekucyjnych.
wpłaty można dokonywać na konto Urzędu Gminy Wróblew (nr konta podany jest w decyzji podatkowej).
DRUK INFORMACJI NA PODATEK OD NIERUCHOMOŚCI:
Uwaga!!! Od 1 lipca 2019r. obowiązuje jednolity wzór informacji na podatek od nieruchomości. Więcej
Druk informacji obowiązujący przed 1 lipca 2019r.: pobierz |